Το μουσειακού χαρακτήρα τρενάκι, το μοναδικό ατμοκίνητο στη χώρα μας, συνδέει σήμερα τα Άνω Λεχώνια, χωριό χτισμένο στην εύφορη παραλιακή ζώνη του Παγασητικού κόλπου, με τις Μηλιές, το όμορφο κεφαλοχώρι του Πηλίου με την αξιοσημείωτη ιστορική διαδρομή. Ενδιάμεσες στάσεις πραγματοποιούνται στην Άνω Γατζέα, τον οικισμό Ογλά και τα Αργυραίικα.
Το έργο της κατασκευής της ιδιαίτερα στενής (εύρους 60 εκατοστών) σιδηροδρομικής γραμμής του Πηλίου, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, γέφυρες (ξεχωρίζουν η λίθινη πεντάτοξη γέφυρα στο Καλόρεμα και η μεγάλη μεταλλική γέφυρα του Ταξιάρχη - ντε Κίρικο), μικρά γεφύρια και σήραγγες, άρχισε το 1894 και ολοκληρώθηκε το 1903. Ένας από τους επικεφαλής μηχανικούς που έφεραν την ευθύνη για την κατασκευή της γραμμής ήταν ο ιταλός Eβαρίστο Ντε Kίρικο, πατέρας του διάσημου ζωγράφου και γλύπτη Tζιόρτζιο Ντε Κίρικο, που γεννήθηκε στο Βόλο.
Το κτίριο του σταθμού στα Άνω Λεχώνια παρουσιάζει αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον χάρη στην πλούσια διακόσμηση που φέρει, ενώ τα κτίρια στην Άνω Γατζέα και τις Μηλιές διακρίνονται για την απλότητα και τη λειτουργικότητά τους.
Από τον Απρίλιο έως τα τέλη Οκτωβρίου, ο Μουντζούρης καλύπτει τη διαδρομή από τα Άνω Λεχώνια προς τις Μηλιές (μήκους 16 χιλιομέτρων) σε μιάμιση περίπου ώρα.
Άνω Λεχώνια-Μηλιές με τον παραδοσιακό Μουντζούρη: όμορφες εικόνες και εναλλαγή τοπίων στην καρδιά του γοητευτικού Πηλίου.
Βαγγέλης Στεργιόπουλος
diakopes.in